Multe companii au o singură adunare generală a acționarilor pe an. Implicarea acționarilor nu este un eveniment unic, ci este un proces care trebuie să continue după încheierea adunării generale (AGA).
Companiile ar trebui să fie cât mai transparente posibil cu acționarii în legătură cu chestiunile discutate și abordate de acționari la AGA, precum și cu alte subiecte importante.
Acționarii ar trebui să poată continua dialogul început prin o întrebare adresată la AGA utilizând o anumită adresă de e-mail. Răspunsurile la întrebările lor ar trebui să fie transmise într-un interval de timp rezonabil. În unele cazuri, răspunsurile au fost trimise într-o lună, adică un interval mult prea lung. În alte cazuri, nu s-au primit răspunsuri, ceea ce indică o problemă serioasă de comunicare pentru Companie.
Companiile ar trebui să publice răspunsuri/rezumate scrise la întrebările trimise, indiferent dacă acestea au primit sau nu răspuns în AGA și să includă o explicație cu privire la motivul pentru care nu s-a răspuns la o anumită întrebare în rezumat. În cazul în care nu se oferă niciun răspuns in timpul AGA, trebuie să se precizeze când va fi răspuns. Secțiunea Întrebări și răspunsuri este publicată pe pagina de Internet pentru multe companii în secțiunea legată de GM și aceasta este practica de piață.
În cazul în care AGA are loc in mod hibrid si este înregistrata prin mijloace video, înregistrarea respectivă poate fi pusă la dispoziția acționarilor pentru o perioadă definită după adunare. Acționarilor care au optat pentru comunicarea online li se poate trimite o înregistrare sau un link către aceasta, care poate fi publicata sau nu pe pagina de internet a companiei. Dacă înregistrarea este pusă la dispoziție prin intermediul Internetului, toate măsurile în temeiul GDPR ar trebui luate în prealabil, iar compania ar trebui să publice în avans un anunț (denumit raport curent în multe țări) că va fi plasat acolo după ce a avut loc AGA.
Companiile ar trebui să depună eforturi pentru a colecta părerile si impresiile acționarilor după AGA și pentru a analiza orice tendințe în ceea ce privește opiniile. Dacă structura acționarilor include acționari cu opinii diferite, societatea ar trebui să ia în considerare și opinia acționarilor minoritari.
În cazul în care 20% sau mai mult din voturi au fost exprimate împotriva unui punct de pe ordinea de zi a AGA, compania ar trebui să explice, atunci când anunță rezultatele votului, ce măsuri intenționează să întreprindă.
Valgreen a publicat registrul public al voturilor semnificative împotriva, urmărind voturilor semnificative exprimate de către acționari împotriva hotărârilor propuse de conducere sau de un acționar semnificativ al companiilor listate la Bursa de Valori București. Pentru mai multe detalii îl puteți accesa aici https://www.valgreen.ro/ro/copy-of-votes-against-public-register.